Το Bluesky Social είναι πλέον διαθέσιμο στην παγκόσμια αγορά
Το Bluesky επεκτάθηκε πλέον στην παγκόσμια αγορά, μέχρι πρόσφατα κάποιος για να δημιουργήσει έναν λογιαριασμο έπρεπε να περιμένει η πλατφόρμα να του στείλει πρόσκληση.
Το Bluesky, που είναι γμωστό ως Bluesky Social, δημιουργήθηκε το 2019 μέσα στο Twitter (πλέον Χ) ως «αποκεντρωμένο πρωτόκολλο κοινωνικού δικτύου», γνωστό με τό όνομα Πρωτόκολλο AT. Από το 2023 έχει το δικό της δίκτυο, το Bluesky Social, μια κεντρική υπηρεσία που εκτελείται σε λογισμικό ανοιχτού κώδικα για τους διακομιστές και τις εφαρμογές πελατών της, με την αρχική τους εφαρμογή πρωτοκόλλου να έχει κυκλοφορήσει με άδεια MIT. Τον Σεπτέμβριο του 2023, το Bluesky Social έφτασε το 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένους χρήστες, και τον Νοέμβριο, ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια χρήστες. Ο Jack Dorsey, συνιδρυτής του Twitter, ανηκει στο διοικητικο του συμβούλιο.
Ο αρχικός περιορισμός στους προσκεκλημένους είχε ως αποτέλεσμα το χαμηλό ποσοστό στις εγγραφές, αλλά τώρα που όλοι μπορούν να συμμετάσχουν, το Bluesky αντιμετωπίζει το σημαντικό καθήκον να εδραιώσει την αξιοπιστία της μεταξύ ανταγωνιστών όπως το Mastodon, το Gab και το Truth Social.
Ξεφεύγοντας από την επιφανειακή ομοιότητα με το X, η αποκεντρωμένη δομή του Bluesky επιτρέπει όχι μόνο μια εικόνα για τη διαδικασία ανάπτυξής τους, αλλά προσφέρει επίσης ευκαιρίες στους προγραμματιστές να συνεισφέρουν στην πλατφόρμα. Οι προγραμματιστές ενθαρρύνονται να γράφουν τους δικούς τους κώδικες χρησιμοποιώντας το Πρωτόκολλο AT, βελτιώνοντας την ευελιξία όσον αφορά το τι μπορεί να δημιουργηθεί, συμπεριλαμβανομένων προσαρμοσμένων αλγορίθμων ή ακόμα και μιας νέας κοινωνικής πλατφόρμας.
Και ενώ η αποκεντρωμένη ιδέα σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν τελικά να
αναπτύξουν τις δικές τους περιπτώσεις ελεύθερης έκφρασης και να συνεργαστούν με άλλους χρήστες, η κεντρική παρουσία που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι σε μεγάλο βαθμό υπέρ της λογοκρισίας και αξίζει να αποφύγετε εάν η ελευθερία της έκφρασης είναι σημαντική για εσάς.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου