H Cathay Pacific του Χονγκ Κονγκ παρουσιάζει κέρδη παρά τις μεγάλες αυζξήσεις στα εισιτήρια

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία του Χονγκ Κονγκ, Cathay Pacific, καθυστερεί τον στόχο της για επιστροφή στην προ-Covid δυναμικότητα παρά το πρώτο ετήσιο κέρδος της εδώ και τέσσερα χρόνια, καθώς η ένωση πιλότων εξέφρασε ανησυχίες ότι οι περικοπές μισθών πανδημίας θα έβλαπταν τον ρόλο του Χονγκ Κονγκ ως αεροπορικού κόμβου.


Ο Patrick Healy, πρόεδρος του Ομίλου Cathay, ανακοίνωσε την Τετάρτη (13/3) ότι οι αεροπορικές εταιρείες, οι θυγατρικές και οι συνεργάτες της Cathay κατέγραψαν καθαρά κέρδη 9,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων HK για το έτος 2023, σε σύγκριση με απώλεια 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων HK το 2022.

«Τα αποτελέσματά μας το 2023 βασίστηκαν στην ισχυρή παγιωμένη ζήτηση για ταξίδια μετά από τρία χρόνια περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία», είπε ο Healy. «Αυτό το μοναδικό περιβάλλον, στο οποίο υπήρχε μια παγκόσμια ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, οδήγησε σε άνοδο τις αποδόσεις», πρόσθεσε.


Ωστόσο, επικαλούμενος την ανάγκη να διασφαλιστεί η βιώσιμη ανάπτυξη, ο Patrick Healy ανακοίνωσε ότι ο όμιλος θα καθυστερήσει τον στόχο του να αποκαταστήσει το 100 τοις εκατό της χωρητικότητας πτήσεων επιβατών μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Αφού επέζησε σχεδόν τριών ετών από αυστηρούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς που σχετίζονται με τον Covid που οδήγησαν τα ταξίδια και τον τουρισμό του Χονγκ Κονγκ σε σχεδόν αδιέξοδο, η Cathay ανακοίνωσε πέρυσι σχέδια για γρήγορη ανάκαμψη.


Έθεσε στόχο να επιστρέψει σε πλήρη δυναμικότητα μέχρι το τέλος του 2024, όταν ανακοίνωσε τα εξαμηνιαία κέρδη της τον περασμένο Αύγουστο.

Ο Paul Weatherilt, επικεφαλής του συνδικάτου πιλότων Cathay's, δήλωσε την Τετάρτη (13/3) ότι οι μειωμένες αποδοχές για τους πιλότους και το πλήρωμα θαλάμου επιβατών είχαν «αποδεκατίσει» τον ρόλο του Χονγκ Κονγκ ως κόμβου αερομεταφορών.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο όμιλος Cathay έκανε 5.900 απολύσεις, συμπεριλαμβανομένων και των 500 πιλότων της πρώην θυγατρικής Cathay Dragon και 50 από τον ναυαρχίδα του αερομεταφορέα. Εισήγαγε επίσης νέες συμβάσεις για τα πληρώματα αεροσκαφών, οι οποίες οδήγησαν σε περικοπές μισθών διαφορετικών επιπέδων και κύμα παραιτήσεων πιλότων.


«Οι μόνιμες περικοπές στο προσωπικό πρώτης γραμμής και οι αμοιβές τους – σχεδόν απαρατήρητες αλλού στον κόσμο – έχουν αποδεκατίσει τη βάση των αεροπορικών δεξιοτήτων του Χονγκ Κονγκ, έτσι ώστε η ανάπτυξη του αεροπορικού τομέα του Χονγκ Κονγκ και η θέση του παγκόσμιου κόμβου του αεροδρομίου μας παρεμποδίζονται σοβαρά εδώ και χρόνια», δήλωσε ο Weatherilt.


Την Τετάρτη, η Cathay ανακοίνωσε ένα μπόνους 7,2 εβδομάδων αμοιβής για όλο το προσωπικό. Ο Weatherilt είπε ότι το μπόνους «θα έκανε ελάχιστα για να αυξήσει το ηθικό του προσωπικού πρώτης γραμμής», καθώς βασίστηκε σε σημαντικά μειωμένες αμοιβές. Το συνδικάτο είπε ότι ενώ το πλήρωμα είχε υποστεί μόνιμη μείωση μισθού, τα στελέχη της Cathay «αποκατέστησαν πλήρως τη δική τους αμοιβή».


Η τιμή των πτήσεων της Cathay παρέμεινε επίσης υψηλή σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, προσελκύοντας παράπονα στο διαδικτυακό φόρουμ Reddit.

Σύμφωνα με έρευνα της HKFP την Πέμπτη (14/3), ένας οικονομικός ναύλος μετ' επιστροφής από το Χονγκ Κονγκ στο Λονδίνο τον Μάιο κοστίζει από 7.000 δολάρια HK, ενώ το ίδιο ταξίδι τον Αύγουστο κοστίζει τουλάχιστον 12.000 HK.


Η Cathay ανακοίνωσε την απόδοση επιβατών για το 2023 ως 76,3 σεντ HK$, μια μείωση 18 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2022 αλλά εξακολουθεί να είναι 42 τοις εκατό υψηλότερη από το 2019. Η απόδοση επιβατών, ένα μέτρο του μέσου ναύλου που καταβάλλεται ανά μίλι, ανά επιβάτη, είναι ένας δείκτης που χρησιμοποιείται συχνά για την εκτίμηση των τιμών των εισιτηρίων. Την Τετάρτη (13/3), ο Healy δήλωσε ότι «οι πληθωριστικές πιέσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού των αερομεταφορών συνεχίζονται από την πανδημία και θα συνεχίσουν να έχουν αντίκτυπο στους αεροπορικούς ναύλους».


Πηγή: hongkongfp.com

Σχόλια


Διαφημιστείτε στον Συντάκτη Ύλης, βοηθήστε με ένα μικρό ποσό την ανεξάρτητη δημοσιογραφία

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Aegean Prepper - Kostas Simeonidis

Aegean Prepper - Kostas Simeonidis
Παρουσιάσεις εξοπλισμόυ για τις εξορμήσεις σας αλλά και για την καθημερινότητα σας!

Sports via History FC

Sports via History FC
H σελίδα Sports via History FC δημιουργήθηκε ως ενα κομμάτι της αθλητικής ιστορίας δίχως περικοπές και την πλήρη ανεξαρτησία στον λόγο και την γραφή.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *


The official™ page for Unidentified Flying Objects at Greece - H επίσημη ιστοσελίδα για τα Αγνώστου Ταυτότητας Ιπτάμενα Αντικείμενα στην Ελλάδα.

THERE IS NO PLAN B