Ο τουρισμός φέρνει Ελλάδα και Κίνα πιο κοντά
Η μεταμόρφωση της Κίνας από μία χώρα φτωχή στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου είναι μια διαδικασία εξελισσόμενη τα τελευταία 75 χρόνια, ιδίως τον 21ο αιώνα. Τα επιτεύγματα της χώρας, όπως για παράδειγμα η εξάλειψη της απόλυτης φτώχειας, η κατασκευή καινοτόμων προϊόντων και η παροχή σύγχρονων υπηρεσιών, απασχολούν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Η εικόνα, ωστόσο, της Κίνας γίνεται πολύ πιο άμεση για τον επισκέπτη που έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει και να παραμείνει κάποιες μέρες στο Πεκίνο και σε άλλες κινεζικές πόλεις.
Μέχρι πρόσφατα, οι Έλληνες πολίτες που ήθελαν να επισκεφθούν την Κίνα χρειαζόταν να αιτηθούν θεώρησης (βίζας). Ωστόσο, εδώ και λίγες μέρες, για την ακρίβεια από τις 15 Οκτωβρίου 2024, οι κάτοχοι ελληνικού διαβατηρίου που μεταβαίνουν στην Κίνα για τουρισμό, επαγγελματικούς λόγους, επίσκεψη συγγενών, ή απλή διέλευση θα έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν 15 μέρες χωρίς βίζα. Αυτό συμβαίνει επειδή η κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε να διευρύνει την καινούρια πολιτική της στο θέμα των θεωρήσεων περιλαμβάνοντας την Ελλάδα στην ομάδα των ευρωπαϊκών κρατών στις οποίες παρέχονται σχετικές διευκολύνσεις. Το μέτρο θα ισχύσει ως το τέλος του 2025.
Γίνεται αντιληπτό πως είναι πλέον πολύ πιο εύκολο και απλό για τους Έλληνες πολίτες να ταξιδέψουν στην Κίνα, καθώς αποφεύγουν τη γραφειοκρατία και το κόστος της υποβολής αίτησης για θεώρηση εισόδου. Μάλιστα, το μέτρο τίθεται σε εφαρμογή σε μία περίοδο που ήδη πραγματοποιούνται αρκετές απευθείας πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών. Συγκεκριμένα, η Air China συνδέει το Πεκίνο με την Αθήνα 5 φορές τη βδομάδα, ενώ η Juneyao Air τη Σαγκάη με την Αθήνα 3 φορές της βδομάδα. Η τελευταία εταιρεία, μάλιστα, πρόσφατα έγινε ο πρώτος συνδεδεμένος εταίρος του δικτύου Star Alliance, στο οποίο ανήκουν τόσο η Air China όσο και η ελληνική αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines. Αυτό έχει επιτρέψει στην Juneyao Air να έχει κοινό κωδικό για τις πτήσεις της προς την Ελλάδα με την Αegean Airlines, εξυπηρετώντας καλύτερα τους επιβάτες του δικτύου Star Alliance.
Η τρέχουσα περίοδος παρουσιάζει ενδιαφέρον για έναν επιπρόσθετο λόγο. Στις 17 Οκτωβρίου 2024 η Βουλή των Ελλήνων κύρωσε τη συμφωνία αεροπορικών υπηρεσιών μεταξύ Ελλάδας και Κίνας. Η συμφωνία είχε υπογραφεί πριν από περίπου ένα χρόνο κατά τη διάρκειας της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Πεκίνο. Με την εν λόγω κύρωση αντικαθίσταται η συμφωνία «περί Πολιτικών Αεροπορικών Μεταφορών» που είχε υπογραφεί μεταξύ των δύο χωρών στην κινεζική πρωτεύουσα το 1973. Το πρόσφατο κείμενο που κυρώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων περιλαμβάνει 21 άρθρα τα οποία αφορούν την απαλλαγή από τελωνειακούς δασμούς, τις εμπορικές ευκαιρίες, την ασφάλεια της αεροπορίας, τους κανονισμούς χωρητικότητας, την αναγνώριση πιστοποιητικών και αδειών, τον δίκαιο ανταγωνισμό και άλλα θέματα.
Την εποχή μετά την πανδημία COVID-19, ο τουρισμός αποκτάει ξανά ισχυρή δυναμική. Βέβαια, οι Κινέζοι πολίτες που επισκέπτονται την Ελλάδα, όπως και άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν επωφελούνται αντίστοιχων διευκολύνσεων, και χρειάζεται να αιτούνται έκδοσης θεωρήσεων. Πριν από την πανδημία, το 2019, περίπου 200 χιλιάδες Κινέζοι τουρίστες είχαν επισκεφτεί την Ελλάδα. 4 χρόνια αργότερα, το 2023, το νούμερο ήταν αρκετά χαμηλότερο, περίπου 70 χιλιάδες. Οι εκτιμήσεις για το 2024 είναι πολύ ενθαρρυντικές.
Βοηθήστε τον Συντάκτη Ύλης - Στηρίξτε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία
Ανεξάρτητα από τη διαφορετική πολιτική για την έκδοση θεωρήσεων, ο τουρισμός αναμένεται να αποτελέσει κινητήριο δύναμη για την περαιτέρω ενίσχυση των σινοελληνικών σχέσεων το 2024 και το 2025. Όπως ανέφερε ο Κινέζος υπουργός εξωτερικών Ουάνγκ Γι ύστερα από τη συνάντησή του με τον Έλληνα ομόλογό του, Γιώργο Γεραπετρίτη, στο περιθώριο της Συνόδου του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, oι διαπροσωπικές και πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των δύο χωρών αναμένεται να αυξηθούν.
Άρθρο του Γιώργου Ν. Τζογόπουλου στην PD Online
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου